meeting-2284501_640

תמחור מוצרים

תמחור מוצר מקצועי שמבין לעומק את כל המרכיבים

עסקים וחברות רבות מתעמקים בהגדלת המכירות וכיצד ניתן למכור יותר ולפתח שווקים חדשים אולם, במקרים רבים כאשר מגיעים לבדוק את עץ המוצר המלא או את התמחור הכולל של המוצר- מגלים שישנן טעויות רבות ובעצם הרווח שהעסק או החברה חשבה שהם מפיקים ממנו, לא נכון ונמוך יותר בצורה משמעותית מהמתוכנן. ישנם מקרים כי מגלים שמוצרים מסוימים גורמים אף להפסדים עם כול מכירה שלהם.

תמחור מוצר או שירות צריכים לכלול את כל העלויות הנושפות הנובעות מהפעילות עד למכירת המוצר- שכירות, חשמל, מים, ארנונה, מיסים שונים, אגרות, רשיונות, שכר, ביטוח, דלק ועוד.

ישנן שתי סוגי הוצאות שניתן לייחס לכל מוצר:

  • הוצאות ישירות – עלות חומרי הגלם והייצור של המוצר. או במקרה של מוצר מיובא, אז סך העלות של המוצר עד להגעתו לחנות או המחסן.
  • הוצאות עקיפות – כל ההוצאות הנובעות מהמערכת התומכת במוצר או השירות, החל מהוצאות החנות או המחסן ועד לאחריות על המוצר ולעלות השכר של נציגי השירות או הנהג המספק את המוצר ללקוח.

תמחור מוצר צריך להיעשות בצורה מקצועית ויסודית ונדרש לעבור שלב אחרי שלב על מנת לבדוק כי אין טעויות או הוצאות אשר לא נלקחו בחשבון ובזה תוכלו לקבל עזרה על ידי ייעוץ עסקי.

ישנן צורות רבות לתמחור מוצר חלק מבוססות על העמסת על ההוצאות על המוצר ומכאן מחשבים את מחירו, חלק מבוססות על עלות הישירה של המוצר כפול מקדם אשר נהוג או ידוע בענף על מנת להישאר תחרותיים בשוק וחלק מהמוצרים מתומחרים במחירי "פנים" משמע ישנו מינימום שלא ניתן לתמחר מתחתיו אבל על כל מכירה מעליו ניתן להרוויח יותר ולעיתים הרבה יותר.

תמחור מוצר חייב להתבצע לפי סוג המוצר, סוג החברה או העסק שמייצרת, משווקת או מייבאת אותו וניתן להגיע למחירים אשר מאפשרים רווחיות גבוהה תחת הנחות מסוימות אם לוקחים בחשבון את השוק, את יעילות ואופי החברה או העסק שמשווקת את המוצר ואת היכולת למכור את המוצר ובאלו נפחים. ככלל, חברות רבות מיישמות את אותה מדיניות התמחור על כלל המוצרים שלהן – לדוגמא כפול 2.2. או 2.7 או כל מספר אחר על כלל המוצרים אבל מתעלמות מרצונות הלקוחות ואטרקטיביות המוצרים- פעמים רבות ניתן להגיע למצב שמכפלה כפול 2 תניב הרבה יותר רווח כי המוצר הופך לאטרקטיבי מאוד עבור קהל גדול יותר של לקוחות ואז נכנסת הכמות שנמכרת למשוואה בצורה קריטית יותר. לחילופין לעיתים מכיוון שביקוש למוצר הינו ביקוש קשיח ולקוחות יקנו את המוצר ללא קשר למחירו (בתנאי שלא יהיה מחיר מופרז לכל הדעות, אלא יקר יותר) ניתן לממש מכפלות של 3 ואף 3.5 על אותו המוצר בדיוק.

לסיכום, תמחור מוצר ושמירה על רמת רווחיות טובה עבור העסק או החברה מאפשרת להתמודד טוב יותר עם התחרות ולתכנן בצורה טובה יותר את הרווחיות החזויה בעסק ומשם את מבנה האשראי של העסק, תזרים המזומנים ועוד.

 

מעוניין לדעת יותר ? רוצה פגישה ראשונה חינם וללא התחייבות? תן לנו לחזור אלייך.

שתפו את הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב print
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp