ייעוץ כלכלי מנהל כספים ליווי עסקי

החשיבות של פרסום אפקטיבי וכיצד מודדים אותו?

פרסום אפקטיבי הינו מונח אשר פעמים רבות משתמשים בו על מנת להסביר למפרסמים שעצם השקעת הכספים במודעה או בכל אמצעי אחר לפרסום,  לא תמיד מביאה את התוצאה הרצויה- אם בכל. ישנם כלים רבים כיום אשר מודדים את אפקטיביות הפרסום ומכאן האם הפרסום אפקטיבי?

כמעט כל כלי פרסומי כיום, יודע למדוד האם הפרסום אפקטיבי אולם, רק המפרסם עצמו יכול להחליט זאת ולכן עליו להכיר את כלים העומדים לרשותו.

בראש ובראשונה להפריד כל כלי פרסומי מאחר, אם על ידי מבצעים שונים- פרסום בטלוויזיה מאפשר הנחה על מוצר א' ואילו פרסום ברדיו מאפשר הנחה על מוצר ב'.

אפשרות נוספת- שימוש במספר טלפון וירטואלי- משמע מספר אשר יודע למדוד את השיחות- כמות השיחות הנכנסות, משך השיחה ואף הקלטה של שיחת הטלפון. המספרים הוירטואליים מאפשרים לפלח את כמות הפניות מכל אמצעי ולמדוד את האפקטיביות של הפרסום בצד הטלפונים.

אפשרויות אחרת שמאפשרות למפרסם לדעת האם הפרסום שעשה, אפקטיבי הינו כלים שהגוף הפרסום עצמו מספק לדוגמא: גוגל מאפשרת למדוד חשיפות ותנועה, כלים אחרים ברשת מאפשרים גם למדוד כמה פעמים הקליקו על המודעה ונכנסו לאתר, מהיכן הגיעו לאתר, כמה זמן שהו בו, האם חזרו עליו אחרי טווח זמן מסוים ועוד.

כלל חשוב ברצון של חברות ועסקים לבצע פרסום אפקטיבי הינו לא כל מה שעבד למתחרים שלי יעבוד לי! אנו רואים פעמים רבות עסקים מתחרים מפרסמים באותו האמצעי, אולם לרוב גם עסקים מתחרים לא בעלי אותן היכולות והחוזקות כדי שהפרסום יעבוד עבור שתיהן באותה עוצמה- הדוגמא הקלאסית הינה רשתות השיווק המפרסמות בעיתונים הארציים- מלכתחילה מספר הסניפים של הרשת שונה, המיקומים שונים, הגישה לסניפים שונה והמבחר לא אותו המבחר וזאת עוד בטרם הגענו למחירים ולתפיסת הלקוח.

כך גם בעסקים עם פעילות ברשת האינטרנט- חלק בעלי חנויות מאוד נוחות לרכישה ובעלי ממשק משתמש נוח ביותר ואילו אחרות בעלי ממשק ישן,  מסורבל ולא נוח. לכן – לחקות מתחרים ולקוות שתגיעו לאותה התוצאה, לרוב מהלכים אלו לא נכונים ולא מצליחים.

כאשר עסק מעוניין בפרסום אפקטיבי ויעיל הוא נדרש למפות את החוזקות שלו ואת הנקודות עליהן הוא יכול ליצור בידול אמיתי. למשל, אתר אינטרנט מאוד נוח אשר כולל את כלל המוצרים של העסק ומאפשר הזמנה נוחה ומהירה, יאפשר לעסק לנווט את הפרסום לאתר זה ולמדוד את האפקטיביות באמצעות כלים שונים. אולם, עסק אשר אין לו כל נוחות אינטרנטית ומפרסם את עצמו ברשת- לא יוכל למדוד אפקטיביות אמתית ולרוב גם לא תהיה כזו מכיוון שאין כל התאמה בין פלטפורמת הפרסום לפלטפורמת הפעולה של העסק ולנקודות החוזק שלו.

מעוניין לדעת יותר ? רוצה פגישה ראשונה חינם וללא התחייבות? תן לנו לחזור אלייך.

שתפו את הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב print
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp