dollar-499481_640

פתיחת עסק

אף על פי שמדינת ישראל מאפשרת לכל אדם החפץ בכך לבצע הליך פתיחת חברה בע"מ, לא מדובר בעניין של מה בכך. למעשה, פתיחת עסק היא צעד משמעותי ומהותי, הדורש ביסוס של תוכנית עסקית מפורטת וגיבוש אסטרטגיה ארגונית אופטימאלית. במאמר הבא נסקור את כל ההיבטים השונים הנוגעים להקמת עסק בישראל:

הקמת חברה – סוגי חברות במדינת ישראל

כיום, ישנם מספר אופנים בהם עוסקים עצמאיים יכולים להפעיל עסק:

העוסק הפטור

העוסק הפטור או בגלגולו הקודם העוסק הזעיר הינו בעל עסק עצמאי אשר מחזור הכנסותיו השנתי אינו עולה על 76,884 ₪ נכון לשנת המס 2012. העוסק הפטור כשמו כן הוא – עוסק עצמאי הפטור מתשלום מע"מ בעבור העסקאות אותן הוא מבצע עם לקוחותיו.

היות וישנם מקצועות מסוימים כגון עריכת דין, רפואה וראיית חשבון אשר אינם יכולים להיחשב בעיני החוק כמקצועות פטורים ממס, לא כל עוסק עצמאי יכול להירשם אל מול רשויות המס כעוסק פטור. על כן, בטרם עושים צעד ופותחים עסק מעין זה, יש להתייעץ עם איש מקצוע מומחה כגון יועץ עסקי, אשר מכיר את החוק על כל היבטיו.

פתיחת עסק במעמד עוסק מורשה

העוסק המורשה הינו בעל עסק אשר מחזור הכנסותיו השנתי עולה על תקרת המס הקבועה לפי חוק לעוסק הפטור ו/או בעל עסק העוסק באחד מהמקצועות החופשיים כגון אדריכלות, ווטרינריה, ראיית חשבון, רפואה ועוד. העוסק המורשה מחויב על פי חוק לעמוד במגוון חובות כגון עבודה מסודרת בצמידות אל ספרי חשבונות, תשלום מע"מ כחוק ועוד.

פתיחת חברה בע"מ

בניגוד לעוסק הפטור ולעוסק המורשה, הקמת חברה בע"מ הינה הקמה של גוף עסקי עצמאי ונפרד מבעליו. על כן, במקרה של תביעות ובעיות משפטיות, לא ניתן לתבוע את מקימי החברה אלא את החברה עצמה. אולם, הליך ההקמה של חברה בע"מ הינו הליך מסובך ומורכב, הכולל בתוכו היבטים רבים.

בין הגורמים השונים המרכיבים הליך זה ניתן למנות: כתיבת תקנון, תשלום אגרות, רישום החברה כחוק, מינוי דירקטורים, עריכת הסכם מייסדים, עריכת חוזה שותפות, בחירת שם, הצהרה על חלוקת מניות ועוד. על כן, ראוי וכדאי שהליך זה יתבצע בצמידות אל מומחה ייעוץ פיננסי, אשר יודע כיצד ליצור ולאפיין אסטרטגיה ארגונית ראויה.

פתיחת עסק בצמידות ליועץ עסקי מקצועי

היות והליך פתיחת חברה בע"מ או הקמת עסק עצמאי אחר הינו צעד משמעותי ומהותי, אין כל ספק כי הבחירה לשכור את שירותי ייעוץ עסקי הינה בחירה הטומנת בחובה יתרונות רבים ומגוונים. מכיוון שהיועץ העסקי הינו אדם בעל ניסיון מעשי רב, ביכולתו לכוון את בעלי העסק אל הדרך העסקית הנכונה להם וליצור בעבורם תוכנית עסקית מפורטת ואופטימאלית.

בנוסף ליצירת התוכנית העסקית, היועץ העסקי משקיע זמן רב בפיתוח אסטרטגיות הניהול ויכולת קבלת ההחלטות של לקוחותיו. כך, לומדים העוסקים העצמאיים כיצד לנהל עסק כלכלי ורווחי מא' ועד ת'.

אודות עוז – ייעוץ כלכלי

חברת עוז – ייעוץ כלכלי מתמחה במתן ייעוץ כלכלי למגזר העסקי ולמגזר הפרטי כאחד. אנו מלווים את קהל לקוחותינו במגוון מצבים, החל משלב ביסוס כיוון מקצועי בחיים וכלה בהחלטה לצאת לפנסיה. בין השירותים המקצועיים אותם אנו מציעים לקהל לקוחותינו ניתן למנות: ייעוץ צמוד במהלך הקמת חברה או פשיטת רגל, בניית תוכנית עסקית, יצירת תקציבים ברורים, ניהול תקציבים, בניית אסטרטגיה עסקית, הקניית כלים לצרכנות נבונה, מתן שירותי ייעוץ ארגוני ועוד.

לקבלת פרטים נוספים ולתיאום פגישת היכרות והתרשמות ניתן למלא את טופס יצירת הקשר.

מעוניין לדעת יותר ? רוצה פגישה ראשונה חינם וללא התחייבות? תן לנו לחזור אלייך.

שתפו את הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב print
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp