ניהול כספים

ייעוץ כלכלי – ניהול כספים

ניהול כספים הוא שירות המאפשר לעסקים בעלי מחזורי פעילות גדולים ובעלי אופרציה פיננסית רבה. ניהול כספים מאפשר לעסקים אשר צריכים איש כספים בארגון- סמנכ"ל כספים, מנהל מחלקה כלכלית או כלכלן בחלקיות משרה ובנוסף לשירותיו של רואה החשבון. לרוב, השירות ניתן על בסיס חודשי והכלכלן מגיע לעסק על מנת לנתח ולבדוק אותו ומציג תוצאות ברמה חודשית לבעל העסק- ניתוח כולל של העסק ושל החודש שהיה בדגש על תזרים המזומנים של העסק, שאינו נבדק או מתוכנן בקפידה בחלק גדול מהעסקים ומהווה נקודת חולשה מהותית בעסקים אלו.

בניית תקציב

תקציב לעסק צומח

ניהול הכספים הפך להיות בשנים האחרונות מעמסה לא מבוטלת על בעלים של עסק ודורש ממנו זמן רב, ידע ומידע אשר מתעדכן תכופות וכמובן שימוש בכלים חשבונאיים או כלכליים כתלות בסוג העסק ובסיווגו.

דוגמאות למהלכים הדורשים מנהל כספים או כלכלן:

  • ניתוח דוחות כספיים
  • בדיקת רווחיות
  • מהלכי התייעלות
  • קיצוץ בהוצאות
  • בניית תקציב
  • או כל מהלך אשר נדרש לעסק ואינו תפקידו של רואה החשבון

 

 

 

 

 

עוד קצת על ניהול כספים

כבכול עסק החמצן של העסק הינו תזרים המזומנים שלו והכסף שהוא נדרש לייצר על מנת להישאר פעיל ורווחי.

בעלי עסקים רבים מצליחים לבצע את פעילות ניהול הכספים של העסק לבד אולם ככול שפעילותו של העסק גדלה כך גם התשלומים לספקים, משכורות, כרטיסי אשראי והוצאות אחרות (כמו גם הכנסות) עולים ומתחילים לדרוש יותר ויותר זמן מבעלי העסק אשר לרוב, בוחרים להתרכז בפעילות של העסק עצמה – ייצור, שיווק, מכירה וכו' ופחות ופחות עם הפעולות הפחות נעימות, כמו גבייה, שליחת שיקים לספקים, בדיקת תלושי שכר ועמידה בקשר רציף עם הבנק בכל הנוגע למסגרות האשראי וכו'.

במקרים כאלו נוצרים מצבים שהתחושה של בעל העסק היא שהוא מכניס הרבה יותר כסף, פעילות ומכירות לעסק אולם בסיכומו של עניין נותר לו אותו סכום הכסף כמו בימים שהיה עסק קטן יותר. לעיתים תחושה זו משקפת את המציאות אולם בחלק מהמ

בהצלחה!